۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۹۱۴۸۰
صفار هرندی:

مشکلات اقتصادی محصول فهم نادرست برخی مسؤولان است|9دی انقلاب را بیمه کرد

مشکلات اقتصادی محصول فهم نادرست برخی مسؤولان است|9دی انقلاب را بیمه کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت بیان این که آشفتگی‌های اقتصادی و گرانی ها قابل کنترل بود، گفت: نابسامانی‌های اقتصادی محصول فهم نادرست برخی مسؤولان از مسائل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز  جمعه تهران با بیان این که نهم دی روز جبران حادثه تلخی بود که در روز عاشورای ۸۸ اتفاق افتاد، گفت: اگر این حادثه که از سوی فتنه گران رخ داد جبران نمی‌شد، لکه ننگ آن تا ابد بر پیشانی تهران باقی می‌ماند.

وی با اشاره به این که حضور مردم در نهم دی برای دفاع از اعتقاداتشان نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) بود، اظهار داشت: برای هیچکدام از ابعاد این حماسه حضور مشابهی وجود ندارد و فقط می‌توان آن را با عاشورای ۵۷ مقایسه کرد، زیرا همانگونه که عاشورای ۵۷ توانست پشتوانه انقلاب اسلامی را تأمین کند، این حماسه نیز ادامه انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

صفار هرندی با بیان این که فتنه ۸۸ با بهانه برگزاری مجدد انتخابات شکل گرفت، ابراز داشت: کمی بعد از این ادعا‌ها مشخص شد که انتخابات بهانه بود و قصد اصلی فتنه گران براندازی نظام جمهوری اسلامی بود؛ رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا قصد شوم دشمن را دریافتند و همواره خطر نفوذ را گوشزد می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که فتنه ۸۸ صحنه جدال دو جریان برای مدیریت آینده جهان بود، تأکید کرد: امروز بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از فتنه ۸۸ بیشتر مشخص می‌شود که جدال بر سر مدیریت آینده جهان چه معنایی دارد؛ ما در شرایط پس از نهم دی ماه با جلوه‌های عریان تری از حضور منافقان مواجه شدیم و به خوبی دانستیم که قصد دشمن از برپایی آن فتنه  براندازی نظام جمهوری اسلامی و به دست گرفتن مدیریت آینده جهان بود.

وی با اشاره به این که شعار‌های فتنه گران در سال ۸۸ ضد انقلاب و آرمان‌های امام راحل بود، خاطرنشان کرد: فتنه گران به صورت علنی تظاهر به فسق می‌کردند و برای حرمت شکنی مقدسات دینی در ماه رمضان به روزه خواری آشکارا مشغول بودند؛ کسانی که در این فتنه ضد آرمان‌های امام راحل شعار سر می‌دادند، همان‌هایی بودند که در گذشته داعیه پیاده سازی اسلام ناب را داشتند.

صفار هرندی ادامه داد: فتنه گران در دوران امام خمینی (ره) پشت شعار‌های ولایت مدارانه پنهان می‌شدند، اما دل‌هایشان فساد زده بود، زیرا رضایت این افراد در سال ۸۸ نسبت به شعار‌های ننگینی همچون «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» نشان داد که به هیچکدام از آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که فتنه گران در سال ۸۸ مقابل آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار گرفتند و جای مظلوم و ظالم را تغییر دادند، تصریح کرد: این مزدوران امام راحل را «جلاد» معرفی کردند و جلادان حقیقی را مظلوم می‌خواندند؛ این افراد بازی خوردگان رأس فتنه یعنی آمریکا بودند، اما فریب خوردن دلیل نمی‌شود که ما از محاکمه آن‌ها دست برداریم.

وی اضافه کرد: فتنه گرانی که شعار «جانم فدای ایران» سر می‌دادند حاضر نیستند جان خود را فدای ایران کنند، بلکه کسانی جان فدای ایران هستند که برای دفاع از حریم ایران به دفاع از حرم در سوریه پرداختند؛ کسانی که در دل‌های پرکینه خودشان می‌خواستند که ۴۰ سالگی انقلاب را تجربه نخواهیم کرد بدانند که انقلاب همچنان زنده و پویا است و چله‌های دیگر را هم تجربه خواهد کرد، اما بر اساس تعبیر رهبر معظم انقلاب این بدن‌ها و اجساد دشمنان انقلاب است که خوراک مار و مور خواهد شد.

صفار هرندی عنوان داشت: دشمن به دنبال ایجاد انقلاب رنگین در کشور بود، اما نتوانست کار به جایی ببرند؛ یکی از فتوحات نهم دی ماه این بود که پس از این حماسه تلاش‌های همه فتنه گران پایان یافت و وزرای ناتو در نشستی که بعد از این روز عظیم داشتند اذعان کردند که دیگر به جنبش سبز امیدی ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعمال تحریم‌ها را انتقام جویی دشمن از مردم ولایتمدار ایران دانست و گفت: در قبال فشار‌های اقتصادی برخی طاقت‌ها به سر می‌رسد و امروز حق این بود که مسؤولان بار سنگین توطئه‌های دشمن را از دوش مردم بردارند؛ مردم حق دارند که شکایت داشته باشند، زیرا یک عده از مسؤولان با بی تدبیری به جای باربرداری در حال بارگذاری بر دوش مردم هستند.

وی با بیان این که آشفتگی‌های اقتصادی و گرانی قیمت اجناس قابل کنترل بود، تأکید کرد: نابسامانی‌های اقتصادی محصول فهم نادرست برخی مسؤولان از مسائل است؛ امروز آقایان می‌گویند قرار نبود با برجام مشکلات اقتصادی حل شود، در حالی که در زمان تصویب آن به مردم وعده بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد داده بودند؛ این یک نوع به مسخره گرفتن مردم است، زیرا ملت ایران هیچگاه قبول ندارد که باید برای بهبود وضع اقتصادی به نسخه‌های کدخدا پناه برد.

صفار هرندی با اشاره به این که در کنار ریزش‌های مکرری که مشاهده می‌بینیم، رویش‌های بسیاری نیز وجود دارد، اظهار داشت: ما امروز شاهد جوانانی هستیم که بدون فراخوان دست به کار‌های بزرگی می‌زنند؛ عده‌ای از جوانان دانشگاه تهران روزه می‌گیرند تا آن چه ذخیره کرده اند به مردم مظلوم یمن هدیه کنند و این حاکی از آن است که حاکمیت احکام الله دست به فتح جدید زده و عرصه‌های مختلف قلوب مردم را تسخیر کرده است. /۸۴۱/پ202/ق
حسین ثالث موید
ارسال نظرات